1 feb. 2018

Skörhet

Läget är inte riktigt under kontroll just nu. Jag anstränger mig mer än jag kanske orkar i hopp om att orka mer snart. Tja, så där måste livet också vara. 
Jag kommer mig inte för att slänga de vissna tulpanerna. De är ju så vackra i sin skörhet. 
De får stå till i morgon, då är det ju fredag och förhoppningsvis en ny bukett på bordet.

Jag har storslagna planer på vad jag ska sy och sticka men just nu är de små sakerna allra bäst.
Ett par sockor så klart och  
helt oplanerat fick jag för mig att lägga upp till ett par Totoro-vantar. Jag stickar dem av restgarner så kanske blir högervanten inte riktigt som vänster. Sånt kan hända. 
Det stora snöovädret i stora delar av landet når inte till oss. Det har varit soligt och flera plusgrader idag igen. Inte det sämsta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar