2 feb. 2018

Vintervågor

Och så fick vi lite vinter.
Jag tycker om när världen blir vit. Min själ blir lugn av en enfärgad värld i vitt. 
Det är inte så många centimeter med snö här hos oss men alla träd och buskar har fått vita ärmar. 
Jag tycker mycket om burspråket, när man tittar ut genom fönstren är det lätt att föreställa sig att man ser in i en saga, en annan värld. Det är fint. 
Viken, inramad av den runda tallen med sned stam och den spetsiga tallen på andra sidan gör sig bra i vilket väder som helst.

Inne i stugvärmen stickar jag vågor.
Jag köpte ett garnpaket från Anna på Dandelion yarns till sjalen Aranami i oktober 2016. Det kom upp till ytan när jag letade efter en stickning härom dagen och nu var det dax att lägga upp. 
Aranami är japanska och betyder ungefär stormigt hav eller vresiga vågor. Det passar bra när man bor vid havet och både älskar och räds det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar