16 maj 2018

Från Blå till Vinter

Eli som gjort mönstret till min fina kofta har varit tvungen att byta namn på mönstret eftersom ett stort företag skickat sin advokat på henne och hävdat att hon inkräktat på deras märke. Det spelar ingen roll hur rätt hon har att använda ett namn (som dessutom är namnet på minst olika bergstoppar i Norge) så har företaget mycket mer pengar och resurser än hon har som egenföretagare. Mönstret heter numera Vinterfjell och inget annat och det där tidigare namnet som heter som något stort företag i Norge, det nämner vi inte ens. Småaktigt av dem att bråka med en ensam stickdesigner som bara säljer mönster på Ravelry. Tramsbyxor skulle jag vilja säga.
Vinterfjell är ett fantastiskt mönster som jag mer än gärna rekommenderar och vilken dag som helst så ska jag ta några bättre bilder på den fina koftan!

När jag kom hem från jobbet idag möttes jag av ett rödlila hav av blommor  
och jag har aldrig sett äppelträdet så översållat av allt det vackra. 
Visst blommar allt ovanligt rikligt i år? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar