4 maj 2018

Kärlek

Det är kärlek när maken köper nytt godis som han vet gör mig glad.
Lilla My, Snusmumriken, Muminpappan, Mumintrollet, Snorkfröken och Muminmamman. Kan man bli annat än på gott humör? 
Som godis betraktat var de inte särskilt goda men som företeelse var de fantastiska för en fredagstrött muminälskare som jag. Mums!

En stund på den solvarma trappan med radion på och stickningen i knäet var en bra nedvarvning efter jobbet. 
En ärm och två framkanter kvar. Det kan bli en färdig Vinterfjellkofta den här helgen. Eli/Skeindeer har gjort ett toppenmönster, jag kan inte lovorda det nog. Jag brukar alltid få göra massor med anpassningar för att få en kofta med bra passform men här är allt serverat på silverfat och det är bara för mig att följa mönstret och sticka på. Det är toppen! Jag funderar redan på nästa kofta efter det här mönstret och det är ett bra betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar